Fraflytning
Opsigelse og fraflytning
Du har tre måneders opsigelse til den første hverdag i en måned, men
det er muligt at flytte før.
Ønsker du at flytte, før opsigelsesperioden er gået, skal du skrive datoen, for
hvornår du ønsker at flytte i opsigelsen. Så forsøger vi at genudleje din bolig så
hurtigt som muligt, og det vil ofte kunne lade sig gøre 6-8 uger efter, at opsigelsen
har fundet sted.
Du opsiger dit lejemål ved at sende eller aflevere en skriftlig opsigelse til KAB.
Du kan også tage et billede med din telefon og sende opsigelsen til kontakt@kab-bolig.dk
Skal du flytte internt?
Hvis du allerede bor i en af vores boliger og skal flytte via intern venteliste, skal
du opsige din bolig, inden vi kan lave en ny lejekontrakt.
Opsigelsesperiode
I opsigelsesperioden har du pligt til at fremvise din bolig til boligsøgende. Du skal
også betale for husleje og vedligehold i opsigelsesperioden.
Fire-seks uger efter du er flyttet, modtager du en flytteopgørelse. Det betyder, at
du senere på året (når det endelige forbrugsregnskab for hele afdelingen er
afsluttet) enten får penge tilbage (fordi dit forbrug var mindre end estimeret) eller
skal betale mere (fordi dit forbrug var højere end estimeret).
KAB har lavet en folder med nyttig information omkring fraflytning - du kan
læse den her: Fraflytningspjece
Du har også mulighed for at få lavet et Servicetjek inden du afleverer lejligheden.
Det laver du sammen med Ejendomskontoret og her gennemgås lejligheden og
du får mulighed for at udbedre eventuelle fejl og mangler inden KAB gennemfører
det lovbestemte fraflytningssyn. Her kan være penge at spare!
Læs mere her: Servicetjek